Суд над Раскольниковим

5 лютого 2019 у 10-А класі був проведений урок-дискут за твором Ф.М. Достоєвського “Злочин і кара”.

Скільки буде існувати світ, стільки молода людина буде замислюватися щодо свого місця у цьому світі.

Хто я? Герой, геній, або звичайна людина?

Як Я можу змінити світ на краще?

Чи можна вбити одну людину заради щастя людства? Свої міркування на цю важливу тему Достоєвський вкладає в уста свого головного героя – Родіона Раскольникова. Сила, сила потрібна: без сили нічого не візьмеш; а силу треба добувати силою”.

“… Всі люди якось поділяються на “звичайних” та “незвичайних”. Звичайні повинні жити в послушенстві і не мають права переступати закон…”.

А незвичайні мають право …” Право … на вбивство, але заради щастя людства.

Чи так це?

На ці та багато інших запитань відповідали десятикласники. Підсудним був Родіон Раскольников, головний герой Достоєвського. Його позицію та світогляд представляв Кравченко Олексій. Прокурор, Скрипка Денис, у ході звинувачення грунтовно і послідовно доводив, що теорія Раскольникова недосконала, а головне, ніхто не має права на вбивство. Цим самим людина порушує біблійний заповіт: “не вбий”. Захист представляла адвокат Мачулян Владислава. Вона доводила, що на злочин пішов Раскольников заради допомоги іншим, хотів змінити світ на краще, допомогти нужденним … Хоча вбивши дві людини …

Учні класу також активно висловлювали свою позицію, підтримуючи то звинувачення, то захист. У фіналі можна зазначити, що Достоєвський, люблячи свого героя, проводить паралелі з біблійним блудним сином, який через час, відстань, помилки і, навіть, злочин, повертається до Батька та отримує прощення через каяття.

ФОТОЗВІТ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *