Хімічний ерудит

       26 січня 2018 року між учнями 10-х класів в рамках предметного тижня фізики та хімії відбулося інтелектуальне змагання «Хімічний ерудит».

      Учні мали цікаву можливість впевнитись в тому, що чудова наука хімія – це не лише формули і рівняння. В хіміє є місце для творчості, винахідливості і пошуку.

      У грі, завдяки знанням та везінню, перемогла із невеличким відривом команда 10-Б класу. Вітаємо!

Фотоальбом заходу

100-РІЧЧЯ БОЮ ПІД КРУТАМИ – БОРОТЬБА ЗАРАДИ МАЙБУТНЬОГО

Бій тривав шість годин між 4-тисячною більшовицькою армією Михайла Муравйова та загоном з київських студентів і бійців вільного козацтва, що загалом нараховував близько чотирьох сотень вояків

 Сьогодні, 29 січня, виповнюється 100 років, як українські студенти-вояки у бою під Крутами ціною власного життя зупинили переважаючого за чисельністю та озброєнням ворога – більшовицьку армію, яка фактично наступала на українську державність. Серед приблизно 70-100 загиблих українських воїнів – 37–39 вбитих у бою та розстріляних студентів i гімназистів. 

Бій під Крутами затримав наступ противника на Київ на чотири дні, що дало можливість українській делегації підписати Брест-Литовський мирний договір, який врятував молоду українську державність.

Яскраво ситуацію з розстановкою сил описав Володимир Винниченко у своїй книзі “Відродження нації”:

” …Це була війна впливом… Наш вплив був менший. Він був уже настільки малий, що ми з великими труднощами могли складати якісь невеличкі більш-менш дисципліновані частини й висилати їх проти більшовиків. Більшовики, правда, теж не мали великих дисциплінованих частин, але їхня перевага була в тому, що всі наші широкі маси солдатства не ставили їм ніякого опору або навіть переходили на їхній бік, що майже все робітництво кожного міста ставало за ними; що в селах сільська біднота явно була більшовицька; що, словом, величезна більшість самого українського населення була проти нас. Єдиною активною мілітарною нашою силою була наша інтелігентна молодь і частина національно-свідомого робітництва, яке гаряче стояло за українську державність, розуміючи за нами ту державність так само, як і ми її розуміли… “

 

До полону більшовиків потрапили 27 українських юнаків з яких спочатку жорстоко знущалися а потім розстріляли. Учень 7-го класу Григорій Піпський зі Старосамбірщини перед розстрілом перший почав співати “Ще не вмерла Україна”, і решта студентів підтримали спів.

Трагічна загибель студентського куреня під Крутами стала символом патріотизму і жертовності в боротьбі за незалежну Україну. Водночас радянське керівництво всіляко намагалося приховати обставини трагедії – після встановлення радянської влади подвиг молоді під Крутами було забуто на більш ніж 70 років, а  інформація замовчувалась або перекручувалась – полеглих називали зрадниками. Наразі, в Україні цій події надають важливого значення, при цьому мета заходів, які проводяться з нагоди 100-річчя трагедії, – встановити історичні зв’язки між юними героями української революції 1917-1921 років, борцями за свободу і незалежність України проти більшовицької навали та сучасними учасниками АТО на сході України – війни з російським агресором за збереження територіальної цілісності та незалежності України.

“Зараз, коли відбулася окупація і анексія частини території України, ті подвиги, які вже здійснило нове покоління молоді, по-іншому дозволяють поглянути і на історію 100-річної давнини. Наше зобов’язання – провести відзначення 100-річчя бою під Крутами на найвищому рівні”, – заявив віце-прем’єр-міністр України Павло Розенко.

Виховна година у 5-В класі на тему «Наукові відкриття – сучасного життя»

Грань між науковою фантастикою і наукою нівелюється все більше і більше з кожним днем. 200 років тому люди були б у шоці від технічних досягнень 21 століття. Літаки, автомобілі та смартфони – цим сьогодні не здивуєш нікого, але не можна заперечувати, що без цих винаходів подальший розвиток суспільства був би неможливим.

         26 січня 2018 року в рамках тижня фізики та хімії в 5-В класі була проведена виховна година на тему «Наукові відкриття – сучасного життя». Учні підготували огляд 15 революційних наукових відкриттів, які ще вчора вважалися фантастикою.

          А з чого все почалося?

         На чому обчислений сам комп’ютер?

         Який науковий прилад можна назвати «прабабусею» комп’ютера?

         Це логарифмічна лінійка. Набір для креслення, коли не було принтерів – готовальня. Прилад, за допомогою якого зроблені видатні відкриття в медицині та біології – мікроскоп.

         Учням було запропоновано розробити вдома та презентувати в класі малюнок на тему: «Мій власний науковий проект». Діти показали своє бачення майбутнього, свої свіжі та цікаві винаходи, ідеї.

         Наука, окрім світової слави та відчуття того, що ти рухаєш прогрес, дає вченому та винахіднику ще й гроші. За свою гарну роботу учні отримали винагороду – шоколадні монети.

Сподіваємося, що маленькі Ейнштейни зацікавляться наукою!

Фотоальбом заходу       

У світі фізики та хімії

В науці сила і в науці слава!

Світ без науки не такий яскравий!

То лиш здається, що без неї краще жити,

Бо лиш вона все здатна пояснити!

А всі науки про природу – суть буття,

За ними наше з вами майбуття.

Бо в кожному живому організмі діють закони –

Її граніт основи. І хімія, і фізика…

Не просто дисципліни на уроках,

А в світ майбутній учнів перші кроки.

Тож слава всім наукам природничим!

Бо славний світ людей, якому мудрість личить!!!

         Наприкінці січня в нашій школі проходив тиждень фізики і хімії під девізом: «Період учнівської творчості». В підготовці заходів брали участь  багато учнів, які проявили зацікавленість, відповідальність, творчість та майстерність, організаторські здібності та ораторське мистецтво. Учні 7-11 класів підготовили тематичні кросворди, ребуси, казки, вікторини, загадки. Школярі презентували цікаві проектні роботи з тем: «Вплив електромагнітного випромінювання на живі організми», «З історії відкриття хімічних елементів», «Надзвичайні властивості води», «Речовини в нашому житті» та ін.

       В рамках тижня були проведені пізнавальні конференції «Подорож до Плутона» та  «В гостях у сили», пізнавальна гра «Хімічний ерудит».

В підготовці та проведенні заходів активну участь прийняли: Кармазіна В. (11-Б), Булах О. (11-Б), Кагал К. (11-Б), Орліченко В. (11-Б), Лавренко С. (11-А), Єфименко О. (11-А), Сутула А. (10-А), Кондрашева Є. (10-А), Тіщенко Д. (10-А),  Сіденко В. (9-А), Островерхий Є. (7-А), Полянський Н. (7-А), Мачулян В. (9-Б), Гутарєва Є.(9-А), Очковська Д. (10-Б), Штепа Д. (10-Б).

     Учні проявили неабиякий інтерес до фізики та хімії, що дало змогу закріпити основні знання з предметів та здобути активним учасникам заходів задоволення, високі оцінки та впевненість у своїх можливостях.

     Вчителі-предметники Руденко Л.В. та Анфілова А.П. вкотре переконалися в талановитості та творчих здібностях учнів ЗОШ №86.

Переможці мовно-літературних конкурсів

У листопаді 2017 р. учні щколи брали участь у ІІ (районному) етапі мовно-літературних конкурсів і стали переможцями:

ХVІІІ Міжнародний конкурс з української мови ім. Петра Яцика:

  1. Головко Діна (7-А кл.) – ІІ місце.
  2. Прохорчук Надія (9-Б кл.) – ІІІ місце.

VІІІ Міжнародний мовно-літературний конкурс ім. Т.Шевченка:

  1. Прохорчук Надія (9-Б кл.) – ІІ місце.
  2. Коренкова Валентина (-А кл.) – ІІ місце.
  3. Чепалова Маргарита (6-А кл.) – ІІІ місце.

26.12.2017 відбувся ІІ (районний) етап ХVІІ Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості «Об’єднаймося ж, брати мої». Серед переможців учениця 11-Б класу Бугайова Анна, яка посіла ІІ місце в номінації «Історія України і державотворення».

Виховна година «Новорічні свята» для учнів 5-А та 5-Б класу

19 січня 2017 року була проведена виховна година на тему «Новорічні свята» для учнів 5-А та 5-Б класу.
Мета виховної години:духовне виховання учнів, прищеплення любові до традицій українського народу. Поглиблення знань з історії виникнення свята. Збереження і відновлення культурних традицій, обрядів і звичаїв українського народу.
Традиція – це оберіг кожної країни, який своєю славною історією наповнює та звеличує її духовну скарбницю. Свято породжується з традицій та теплої атмосфери, яка створює затишок та дарує святковий настрій.
В українському народі святкування різдвяних свят здавна оздоблене різноманітними народними звичаями і традиціями, в тому числі й тими, які сягають корінням прадавніх, ще дохристиянських часів.
Кожен присутній на заході ще раз мав можливість згадати те, що знав і почути нове про новорічні свята, адже вступаючи до нового року, кожному з нас варто озирнутися назад, оцінити, як ми поводилися минулого року, що доброго та приємного встигли зробити, які спогади беремо із собою до наступного року.

“Пташина їдальня”

Нарешті прийшла справжня зима. Сніжна! Весела! Радіє дітвора!

А для пташок настали скрутні дні. Адже для них страшніший не холод, а голод.

Учнями 2-Б класу на території школи відкрито “Пташину їдальню”. Прилітайте до наших годівничок, пташки, на вас чекає смачний обід!

Фотогалерея

День Соборності

22 січня 2018 року відбулися заходи до Дня Соборності України. Учні 10-11 класів виготовили стінгазети “Захід і Схід – разом!” Десятикласники вивчали відповідну тему на уроці історії України. Підготували презентації і доповіді “Акт Злуки ЗУНР і УНР”, “Симон Петлюра і Евген Петрушевич”. Вчитель історії Товкач В.М. організувала перегляд відеофільму “Україна – боротьба за державність”.

Зі святом Водохреща!

Сьогодні, 19 січня 2018 року, у день Водохреща Господнього учні 10-х класів підготували виховну годину про усі зимові свята. Діти згадали про усі обряди, звичаї, які притаманні кожному святу. Привітали з великим святом Водохреща і розповіли про те, як його святкують.

Ми працюємо з інтерактивною дошкою

11 січня вчитель історії Товкач В.М. провела урок історії стародавнього світу в 6 -Б класі  з теми “Фінікійські міста-держави. Фінікійська колонізація” з використанням нової інтерактивної дошки Smartboard. Учні вчилися працювати з інтерактивною дошкою, виконували  інтерактивні завдання, вивчаючи новий матеріал з історії. Діти отримали задоволення від уроку.